Leieboerforeningen er eksperter på husleie
Åpningstider i sommer

I juni og juli vil sentralbordet i Leieboerforeningen enkelte uker ha redusert åpningstid fra kl 10 - 12. Du kan selvfølgelig melde deg inn i foreningen, sende juridiske henvendelser og benytte våre øvrige tilbud som du finner på nettsidene, og det vil alltid være en eller flere medarbeidere på jobb.

Standard kr 440 årlig

Medlemskapet inkluderer alt du trenger for et trygt leieforhold, blant annet:

Student kr 300 årlig

Studentmedlemskap inkluderer det samme som Standard, men til studentpris.

Basis kr 170 årlig

Et digitalt og rimelig medlemskap for deg som ikke trenger juridisk rådgivning.

Leieboerrettigheter

Depositum, leieøkning, oppsigelse, utkastelse, vedlikehold, bostøtte. Det leieboere flest lurer på.

Leieboerforeningen mener

Leieboerforeningen jobber for en bedre leiesektor og en tryggere hverdag for leieboere.

Medlemskap

Vi har ulike medlemstyper i forskjellige prisklasser. Sjekk ut hva som passer deg best.

Vi hjelper deg

Les ofte stilte spørsmål.

Nyttig å vite!

Utleie

Det er vanskelig å få tak i en leiebolig i de større byene og rundt studiestart koker det. Du bør beregne deg god tid for å finne et sted å bo.

smart.png

Med jevne mellomrom blir Leieboerforeningen bedt om å sette opp lister med de viktigste 5 eller 10 rådene til leieboerne. Men hvorfor nøye seg med 10?

Leiebloggen - siste innlegg

Darresgate

27. jun. 2024

Lokallaget for kommunale beboere i Oslo (LkL) har vært på studietur til Trondheim for å lære mer om byøkologi og tredje boligsektor. Svartlamon og Boligstiftelsen i Trondheim var engasjert vertskap.

Stortinget2

18. jun. 2024

I forbindelse med revidert nasjonalbudsjett har de tre koalisjonspartnerne på Stortinget (Ap, Sp og SV) uttalt at de støtter deler av husleielovutvalgets forslag. Dette er en superviktig delseier.

05. jun. 2024

Styret har ansatt Anne-Rita Andal som ny daglig leder i Leieboerforeningen. Andal har vært ansatt i Leieboerforeningen i mer enn 10 år og overtar jobben den 5. juni 2024.