Feirer 1. mai med frokost og boligmarkering
foto som viser en av hovedparolene til Leieboerforeningen under 1. mai arrangementer i 2019: Boliger for alle - bygg ikke-kommersielt - fjerne gjengs husleie.
i 2019 hadde Leieboerforeningen og samarbeidsorganisasjoner flere enn 100 personer i boligseksjonen. Her er en av hovedparolene.

Leieboerforeningen inviterer til 1. mai markering

På arbeidernes dag 1. mai, markerer også Leieboerforeningen boligkampen med frokost for medlemmer og egen avdeling i toget i Oslo.
Publisert:

Siden slutten av 1800-tallet har kampen for et godt arbeidsliv blitt markert 1. mai. Rundt om i landet markeres dagen med frokost, appeller, kransenedleggelser og tog. Kampen for gode boliger er det også plass til på 1. mai, og i Oslo stiller hovedparolene ofte krav om rettferdig boligpolitikk.

I 2019 arrangerte Leieboerforeningen en egen boligseksjon i toget sammen med andre organisasjoner, og nå er det endelig mulig å gjøre det igjen, etter to år med digitale markeringer.

For våre medlemmer i Oslo blir det mulig å melde seg på en tradisjonell 1. mai-frokost med boligpolitiske appeller i kantina i FAFO-bygget, der Leieboerforeningen holder hus. Noen av våre medlemmer skal også bidra med matlaging til frokosten, og det setter vi stor pris på. I tillegg blir det paroleverksted mandag 25. april klokka 1700 samme sted.

Vi sender ut egen invitasjon med link til påmelding til begge arrangementene før påske, og håper å se mange av medlemmene våre på denne dagen. Følg også med på facebook og instagram for å vite mer om markeringen i Oslo.

Å markere arbeidernes dag blir også en fin parallell til den internasjonale leieboerdagen, som vi markerer for første gang her i Norge 3. oktober. Den kan du snart lese mer om på våre nettsider, og medlemmene våre skal selvfølgelig få være med å sette sitt preg på dagen.