• Standard

For kommunale og private leieboere over hele landet. Juridisk rådgivning og bistand. Nyttig informasjonsmateriell mv.

Kr 400,-

• Student

For studenter og skoleelever som leier av samskipnaden, i bofellesskap eller bor
    i privat leiebolig.

kr 250,-

• Næring

For små og mellomstore firmaer, selvstendig næringsdrivende, kulturforetak, ambassader, organisasjoner o.l. som leier næringslokaler.

Kr 1000,-

Som medlem får du:

• Full tilgang til våre internettsider med gratis nedlasting av leiekontrakt, håndbøker, fakta-ark mv.
  • Gratis juridisk rådgivning
  • Elektronisk rådgivningsmodul
  • Elektroniske nyhetsbrev en gang pr. måned.
  • 2-3 informasjonsbrev pr. post i året (gjelder de som ikke er registrert med epost).
  • Invitasjon til kurs i husleierett (bare i Oslo)
  • Medlemskap i en organisasjon som jobber for bedre forhold for leieboere og et mer velfungerende leiemarked.

Leieboerforeningens juridiske konsulenter har solid kompetanse innenfor husleieretten. Vi har også egen advokat og advokatfullmektig som kan representerer deg (betalingstjenste). Årlig behandler foreningen flere enn 3 000 henvendelser og oppdragene spenner fra rådgivning, kurs og undervisning, juridiske utredninger for myndighetene og prosessoppdrag i domstolene. Vår unike kompetanse om leiesektoren bidrar til å trygge og bedre leieforholdet for våre medlemmer.

Les mer om vår juridiske bistand og timepriser her.

Ved ONLINE innmelding på PC/mac får du tilsendt brukernavn og passord på epost i løpet av få minutter. Du får umiddelbart tilgang til vår database med artikler, fakta-ark, håndbøker, kontrakter, nedlastingsdokumenter med mere. Du kan også benytte deg av vår elektroniske saksbehandling, videokonferanse med saksbehandler og du får tilgang til ditt personlige dokumentarkiv.

Ved ONLINE innmelding på mobil/nettbrett blir du medlem i løpet av få minutter. Men registreringen i vårt medlemssystem skjer inntil videre manuelt og du får tilsendt brukernavn og passord for innlogging så snart registreringen er gjennomført - normalt samme eller neste dag. Du kan likevel henvende deg til foreningen pr telefon eller epost for juridisk rådgivning selv om du ikke har mottatt medlemsnummer og passord.

februar 2016