• Standard

For kommunale og private leieboere over hele landet. Juridisk rådgivning og bistand. Nyttig informasjonsmateriell mv.

Kr 400 pr år

• Student

For studenter og skoleelever som leier av samskipnaden, i bofellesskap eller bor
    i privat leiebolig.

kr 250 pr år

• Næring

For små og mellomstore firmaer, selvstendig næringsdrivende, kulturforetak, ambassader, organisasjoner o.l. som leier næringslokaler.

Kr 1000 pr år

Som medlem får du:

• Full tilgang til våre internettsider med gratis nedlasting av leiekontrakt, håndbøker, fakta-ark mv.
  • Gratis juridisk rådgivning
  • Medlemskap i en organisasjon som jobber for bedre forhold for leieboere og et mer velfungerende leiemarked.

Leieboerforeningens juridiske konsulenter har solid kompetanse innenfor husleieretten. Vi har også en advokat og to advokatfullmektiger som kan representerer deg (betalingstjenste). Årlig behandler foreningen 2 - 3000 henvendelser og oppdragene våre spenner fra rådgivning, kurs og undervisning, juridiske utredninger for myndighetene og prosessoppdrag i domstolene. Vår unike kompetanse om leiesektoren bidrar til å trygge og bedre leieforholdet for våre medlemmer.

Les mer om vår juridiske bistand og timepriser her.

Ved betaling med kort eller Vipps får du tilsendt brukernavn og passord på epost i løpet av få minutter. Du får umiddelbart tilgang til vår database med artikler, fakta-ark, håndbøker, kontrakter, nedlastingsdokumenter med mere. Du kan benytte deg av vår elektroniske saksbehandling, videokonferanse med saksbehandler og du får tilgang til ditt personlige dokumentarkiv.Velger du å få tilsendte giro, må denne betales i en bank. Normalt vil Leieboerforeningen motta opplysninger om dette den påfølgende virkedag ca kl 16.  Vi oppdaterer og varsler nye medlemmer umiddelbart, men det kan forekomme forsinkelser hos våre leverandører.

jun. 2020