Leiekontrakt

Vår leiekontrakt følger husleielovens bestemmelser og har vært på markedet i over 20 år. Benyttes i tusenvis av leieforhold over hele landet.

Kjøp online (35 kroner)

Håndbok

Håndbok i rettigheter og plikter for leieboere gir en rask og enkel innføring i de viktigste bestemmelsene i husleieloven. Husleieloven medfølger.

Kjøp online (50 kroner)

Leiekontrakt & håndbok

Leiekontrakt & håndbok i rettigheter og plikter - en uunnværlig pakke for alle som skal leie eller leie ut. Forhindrer unødvendige konflikter og tvister.

Kjøp online (75 kroner)

Leiekontrakt for bolig

En god og balansert leiekontrakt er viktig for utleier og leieboer. Vår leiekontrakt, som følger husleielovens bestemmelser, har vært på markedet i over 20 år og benyttes i tusenvis av leieforhold. Leiekontrakten regulerer de viktigste delene av leieforholdet. På flere områder har partene avtalefrihet, og kontrakten klargjør hvor partene skal foreta valg. En veiledning til kontrakten gir en oversikt over de punktene som skal fylles ut.

Som utleier bør du også være klar over varslingsregelen som innebærer at partene kan bli enig om at man kan varsle NAV ved betalingsmislighold.
Les mer om varslingsregelen her

Håndbok i husleierett

Håndbok i husleierett - Rettigheter og plikter ved leie av bolig - er et enkelt og praktisk oppslagsverk for alle som vil sette seg inn i de viktige bestemmelsene i husleieloven. Håndboken gir svar på de mest vanlige problemstillinger som oppstår i leieforhold og er skrevet på grei og lettfattelig måte. Boka innholder også særtrykk av husleieloven.

Overtakelsesprotokoll (Gratis)

Mange problemer i leieforhold oppstår rundt inn- og utflytting. Ofte skyldes dette manglende dokumentasjon av boligens tilstand ved inn- og utflytting. Med den nye protokollen bruker samme formular ved innflytting som ved utflytting. Det fylles ut og skrives ut to identiske skjemaer en til utleier og en til leieboer som signeres av begge parter.

Ønsker du den ferdigtrykte trykte papirutgaven med selvkopierende papir koster denne kr 49 (medlemspris) | kr 75 (ikke-medlem), pluss forsendelseomkostninger.

Klikk her for gratis elektronisk overtakelsesprotokoll

Klikk her for å kjøpe trykt overtakelsesprotokoll - papirversjonn

Papirutgave
- Ønsker du å kjøpe leiekontrakten på papir koster et sett med to kontrakter (en til hver av partene) kr 75. Forsendelsesomkostninger kr 25 kommer i tillegg. Korrekt beløp må betales til Leieboerforeningens konto før kontraktene sendes - klikk på knappen under.

- Ønsker du å kjøpe overtakelsesprotokoll på papir koster et sett kr 49,- (medlem) | kr 75,- (ikke medlem). Forsendelsesomkostninger kr 25 kommer i tillegg. Korrekt beløp må betales til Leieboerforeningens konto før kontraktene sendes - klikk knappen under.

- Ønsker du å kjøpe Håndbok i husleierett i papirutgave/trykket koster denne kr 150. Forsendelsesomkostninger kr 25 kommer i tillegg.- UTSOLGT

- Ønsker du å kjøpe både Håndbok i husleierett og et sett med to leiekontrakter koster dette kr 175.Forsendelsesomkostninger kr 25 kommer i tillegg. UTSOLGT

Kjøp Online og PayPal
Vår betalingsløsning er PayPal. Mer om sikkerhet