Leieboerforeningen.no benytter som de fleste andre nettsteder, informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Informasjon vedrørende din datamaskins hardware (elektronisk innhold, men ikke data) og programvare blir samlet inn når du besøker nettstedet. Denne informasjon kan inneholde din IP-adresse, nettlesertype, domenenavn, besøkstider og adresser på eksterne refererende nettsteder. Denne informasjonen blir brukt av Leieboerforeningen (LbF) til drift av denne tjenesten/nettstedet, for å opprettholde kvalitet og for å kunne levere generelle statistikker vedrørende bruk av nettstedet LbF. Dette medfører ingen sikkerhetsrisiko for deg, men du kan når som helst avslå å samtykke i lagring av informasjonskapsler.

Innsamling av personlig informasjon knyttet til medlemskap

LbF samler inn personlig identifiserende informasjon, som navn, adresse telefonnummer, e-postadresse, fødselsår og betalingshistorikk til alle medlemmer. Denne informasjonen blir slettet ved årssskiftet det samme året som et medlem melder seg ut, eller etter to år uten at medlemmet har betalt kontingent.

Under ingen omstendigheter vil LbF selge, leie ut, lease eller videregi våre medlemslister til tredjepart.

LbF kan, fra tid til annen, kontakte deg på vegne av eksterne forretningsforbindelser omkring særlige tilbud som kan ha din interesse. I dette tilfellet vil dine unike personlige og identifiserbare opplysninger (e-mail, navn, adresse, telefonnummer) IKKE bli gitt videre til tredjepart.

LbF kan dele enkelte kontaktinformasjonsdata med tredjepart som gjennomfører relevant og viktig forskning. Tredjepart må i slike tilfelle forpliktet seg til ikke å anvende opplysninger til annet enn spesifikke formål.

Innhenting av personlig informasjon knyttet til bistand

Mottar du som medlem i LbF bistand fra advokat/advokatfullmektig/juridisk konsulent kan det i tillegg bli samlet inn andre personlige opplysninger. Disse opplysningene er strengt fortrolig og vil aldri bli delt med tredjepart. LbF er pålagt å ta vare på disse opplysningene i 10 år før de blir makulert. Alle medarbeidere i LbF har taushetsplikt.

Unntak

LbF vil kunne utlevere personlige opplysninger uten varsel, hvis det kreves av myndigheter/lov, eller ved god tro om at en slik utlevering er nødvendig for å kunne:

• Handle i overensstemmelse med gjeldende lovgivning eller for å kunne etterkomme rettslige krav i forbindelse med driften av LbF.

• Beskytte og forsvare rettigheter eller eiendom som tilhører LbF.

• Handle under presserende omstendigheter for å beskytte den personlige sikkerhet for medlemmer av LbF, ansatte eller andre.