Problemer ONLINE betalingsløsning

Leieboerforeningens ONLINE betalingsløsning skjer via PayPal. PayPal er en ledende global betalingstjeneste for en trygg og rask måte  å betale på nettet. Når man benytter denne løsningen deler man ikke betalingsopplysninger med andre. Man kan enten benytte egen  PayPal-kontoen eller tilknyttede betalingskort. Betalinger inkluderer  PayPal Kjøperbeskyttelse og Selgerbeskyttelse. PayPal ble grunnlagt 1998 og har kontorer over hele verden, inkludert i Skandinavia.

Betalingsløsningen er fokusert på trygghet og sikkerhet for brukerne – og normalt vil det være forhold knyttet til sikkerhet som er årsaken til at betalingstransaksjoner ikke blir gjennomført/avvist. Her er en oversikt over noen av de vanligste problemene.

Du skal gjennom ulike trinn for å melde deg inn og betale ONLINE. Dersom du ikke fullfører alle disse prosedyrene skjer det heller ingen overføring av penger. Du blir varslet dersom transaksjonen er godkjent. Alle som gjennomfører en vellykket innmelding får også en bekreftelse pr mail fra Leieboerforeningen om at de er blitt medlem og at det er foretatt en transaksjon til foreningen. Uten denne bekreftelse har det ikke blitt overført penger. Dette forutsetter at det er registrert korrekt EPOST-adresse. Har du mistanke om at du har skrevet feil e-postadresse, kontakt Leieboerforeningen, gjerne pr epost og forklar hva som har skjedd.

Her er en oversikt over andre ting som ofte går feil:

• Du har tastet inn ett eller flere tall feil
  • Du mangler dekning på kontoen
  • Du har ikke pinkort/pinkakulator tilgjengelig dersom dette er nødvendig
  • Du husker ikke/taster inn feil personlig kode
  • Du har glemt å fylle ut ditt personlig kontrollsiffer

Bruker du vanligvis nettbank til å betale regninger med – vil vår ONLINE nettbetalingsløsning normalt også fungere uten problemer.

Husk å fylle inn:

• Hele kortnummeret til VISA eller MASTERCARD (16 siffer på forsiden av kortet)
  • Kortets utløpsår og utløpsmåned (står på forsiden av kortet)
  • Kontrollsiffer (3 siste av 7 tall som står skrevet på baksiden av betalings

De fleste nettbanker krever at du skriver inn en kode generert fra en pinkalkulator/pinkodekort i et særskilt pop-up vindu som nettbanken generere under betalingsprosedyren.

Hvis du har gjort alt riktig og løsningen vår likevel ikke fungerer så vil det typisk være et av følgende som er problemet:

• De fleste nettbanker benytter 3D Secure som krever at du har installerte et program som heter JAVA eller JAVSCRIPT.
  • Du må akseptere at nettleseren din godtar pop-up vinduer. Dette er en innstilling som finnes i nettleseren, som regel under menyen "Avanserte innstillinger"
  • Noen gamle nettlesere fungerer ikke mot nettbank. InternettExplorer fungerer greit mot alle nettbanker.
  • Har du satt sikkerhetsnivået i nettleseren din på høyeste nivå, kan dette hindre betalingsløning på via Internett.
  • Sjekk evt at du ikke har innstallert en brannmur som nekter www.leieboerforeningen.no og/eller våre øvrige systemer som kreves for å benytte betalingsløsningen.

Leieboerforeningen har ikke kapasitet til å bistå med dataproblemer, programvare, brannmurer osv. Vi anbefaler derfor de som ikke lykkes med vår betalingsløsning å be om å få tilsendt informasjon og giro pr post eller epost.