Artikler fra: september 2017

Hva vet vi om leiemarkedet i Norge?

• torsdag 28 september, 2017 - 09:00

Hva vet vi om leiemarkedet i Norge?Hvor i Norge er det flest som leier? Hva koster det å leie bolig i Norge? Hvor er det dyrest å leie? SSB har samlet inn data om leiemarkedet siden 2006.

Skuffende fra byrådet

Skuffende fra byrådetOslo kommune reduserer endelig på utbyttekravet fra det kommunale boligselskapet Boligbygg. Samtidig kutter byrådet i overføringen til Leieboerforeningen så det svir! Driftstilskuddet til foreningen reduseres dramatisk, og den storstilte satsing på boligsosialt arbeid blir ikke videreført av det rød-grønne byrådet.

Nye utleieboliger for unge voksne på Furuset

• tirsdag 12 september, 2017 - 15:13

Nye utleieboliger for unge voksne på FurusetI Ulsholtveien 31 på Furuset har stiftelsen Betanien bygget 35 klimanøytrale utleieboliger for å gi unge voksne og barnefamilier på Furuset mulighet til å bli boende i området. Utleieboligene er finansiert med grunnlån i Husbanken og Oslo kommune har rett til å tilvise beboere i inntil 40 prosent av boligene.

Husbanken krever tilbake 186 millioner kroner i bostøtte

• tirsdag 12 september, 2017 - 15:10

Husbanken krever tilbake 186 millioner kroner i bostøtte8 100 personer fikk utbetalt til sammen 186 millioner kroner mer i bostøtte enn de hadde krav på i 2016. Nå får de varsel fra Husbanken om at pengene kreves tilbake.

Den beste leigebuarpolitikken - MDG er vinnaren

Den beste leigebuarpolitikken - MDG er vinnarenI sommar har vi i Leieboerforeningen snakka med alle partia som er aktuelle for dei fire neste åra på Løvebakken, og med ei knapp veke igjen til valget, gjenstår det berre å kaste terning på dei respektive partias bustadpolitikk. Best ut kjem Miljøpartiet De Grønne.

Høstfest for beboerne i Åkebergveien 50

• tirsdag 05 september, 2017 - 20:53

Høstfest for beboerne i Åkebergveien 50Fredag 1. september arrangerte gårdsstyret i Åkebergveien 50 høstfest for alle beboere. Denne festen falt i tid sammen med Id-al-Adha og ble for mange av beboerne også en markering av Hadj.