Artikler fra: september 2016

Flere utleieboliger må til

• onsdag 28 september, 2016 - 18:23

Flere utleieboliger må tilFlere utleieboliger kan gi redusert boligprisvekst. Skatt for utleiebolig som for næringsbygg kan få flere til å bygge, skriver regiondirektør i Husbanken, Guri Bergo i en kronikk i Dagens Næringsliv 27. september 2016.

Elleve gode grunner til å leie bolig

• søndag 25 september, 2016 - 17:37

Elleve gode grunner til å leie boligDet er lett å finne gode argumenter for å leie bolig, selv om det ikke nødvendigvis er rett for deg.

Åtte av ti sosialklienter leier boligen

• torsdag 22 september, 2016 - 16:58

Åtte av ti sosialklienter leier boligenSjekk bosituasjonen til din kommunes sosialhjelpsmottakerne her.

Finanstilsynet kan lappe på et boligmarked som ikke virker, men ikke reparere detBoligprisene stiger urovekkende mye. Årsveksten på landsbasis er på 9,1 prosent, og i Oslo på så mye som 16,3 prosent. Gjeldsveksten stiger selvsagt i takt, og det fryktede ordet «boligboble» dukker opp i nyhetsdekningen. Det er nødvendig med tiltak, og Finanstilsynet har servert forslag til akuttløsninger, skriver Dagbladet på lederplass. Vi gjengir lederen her: