Artikler fra: februar 2017

Reduserte krav til boligstandard gir utbyggerne større fortjeneste!

• mandag 20 februar, 2017 - 12:49

Reduserte krav til boligstandard gir utbyggerne større fortjeneste!Ivar Tollefsen, eier av Fredensborg Eiendom og den største private utleieren i Norden, mener myndighetene gjør en stor feil hvis de reduserer kravene til bokvalitet for å få billigere boliger. – Hvis vi får lov til å bygge billigere, så vil vi bare tjene mer penger, sa Tollefsen på en konferanse nylig.

Vil beholde forkjøpsretten for leieboere

• onsdag 15 februar, 2017 - 13:57

Vil beholde forkjøpsretten for leieboereTirsdag 14. februar 2017 ble det holdt åpen høring i Stortingets kommunal- og forvaltningkomité, i forbindelse med revideringen av Lov om eierseksjoner. Leieboerforeningens advokater Ragnhild Løseth og Tove Berggaard var kritiske til at leieboerne mistet viktige rettigheter.

Digital verktøykasse om bolig for vanskeligstilte

• torsdag 02 februar, 2017 - 13:35

Digital verktøykasse om bolig for vanskeligstilteNorske kommuner har fått et digitalt verktøy som skal gjøre det enklere å gi innbyggerne de boligsosiale tjenester de har krav på. Veiviseren.no er åpen for alle – og dermed kan også brukerorganisasjoner og brukere av boligsosiale tjenester finne mye nyttig informasjon på denne omfattende nettsiden.