Artikler fra: februar 2016

FINN hjerterom; boliger med god kvalitet til flyktninger

FINN hjerterom; boliger med god kvalitet til flyktningerMange flyktninger fortsetter å bo på asylmottak selv om de har fått oppholdstillatelse. Mangel på boliger er et hinder for å bosette dem raskt nok.

Depositum til besvær

Depositum til besværI Leieboerforeningen behandler vi mange saker om depositum. Reglene er klare, men likevel skjer der ofte at utbetaling av depositum blir forsinket på grunn av feil lovanvendelse. Her har advokatfullmektig Kasper Nilsen Ervik oppsummert det viktigste du trenger å vite om depositum i et leieforhold.

Snart samme prisnivå som i London, Paris og Manhattan

Snart samme prisnivå som i London, Paris og ManhattanBoligen på 32 kvadratmeter med balkong og garasjeplass hadde i utgangspunktet en prisantydning på 2,7 millioner kroner, men gikk for 3,220 millioner pluss fellesgjelden på 70.000 kroner.

Medverknad og byøkologi

Medverknad og byøkologiKva er byøkologi? I reguleringsplanen vedteke 18.06.2008, vart det slått fast at Hauskvartalet skal regulerast til spesialområde – byøkologisk...

Vanskeligstilte på boligmarkedet

Vanskeligstilte på boligmarkedetLeieboere og barnefamilier er særlig utsatt på boligmarkedet ifølge Statistisk sentralbyrå.

Snart kan du søke startlån elektronisk

Snart kan du søke startlån elektronisk2. februar åpnet Husbanken opp for å ta imot elektronisk søknad fra innbyggerne i syv utvalgte kommuner. Går alt etter planen, vil denne digitale løsningen være tilgjengelig for hele landet i mai måned.

Hyresgästforeningen åtvarar mot marknadsleige

Hyresgästforeningen åtvarar mot marknadsleigeDenne veka publiserte Hyresgästforeningen ein rapport om konsekvensane ved innføring av marknadsleige på den svenske marknaden. Konklusjonen er ein knusande dom over forslaget om marknadsleige.

Hjemløse flytter inn i minihus – noe for Oslo?

Hjemløse flytter inn i minihus – noe for Oslo?Den enkle minuhus-landsbyen i Seattle åpnet i januar 2016, og skal forbedre livssituasjonen til de hjemløse i området.