Artikler fra: desember 2016

Nyttig å vite om radon i leiebolig

Nyttig å vite om radon i leieboligStrålevernforskriften stiller krav til radonnivået i utleieboliger. Bare en radonmåling kan avsløre om en utleiebolig har et radonproblem.

Ledig stilling som studentmedarbeider

• søndag 18 desember, 2016 - 21:27

Ledig stilling som studentmedarbeiderLeieboerforeningen leter etter en ny studentmedarbeider som kan jobbe én dag i uken fra januar 2017, og som er fleksible til å trå til ekstra ved behov.

Søkerlista adm. direktør. i Husbanken

• fredag 16 desember, 2016 - 10:10

Søkerlista adm. direktør. i HusbankenOppdatert 16.12.2016:
Ifølge kilder Leieboerforeningen har vært i kontakt, med vil stillingen som administrerende direktør i Husbanken bli lyst ut på ny.

Solsikkebarna på Tøyen

Solsikkebarna på TøyenLeieboerforeningen har det siste året vært engasjert av bydel Gamle Oslo for å bidra til at det blir opprettet gårdsstyrer i to kommunale eiendommer på Tøyen. I de to gårdene ble det inngått et samarbeid med Nabolagshager om et dyrkingsprosjekt som har vært en stor suksess. Vår prosjektleder Anne Rita Andal har fulgt arbeidet tett og skrevet en artikkel til beboerbladet BoBra om hvordan grønnsakshager kan gi nytt liv til bygårder.

Oslo har de høyeste leieprisene

Oslo har de høyeste leiepriseneLeiemarkedsundersøkelsen (LMU) per 4. kvartal 2016 viser at Oslo fortsetter å ha det høyeste leienivået i Norge. Stavanger har derimot falt og ligger under sentrale områder i Bergen og Trondheim.