Artikler fra: oktober 2017

Leieboerforeningen ber Stortinget styrke bostøtten

• fredag 27 oktober, 2017 - 15:15

Leieboerforeningen ber Stortinget styrke bostøttenI høring om statsbudsjettet for 2018 ba Leieboerforeningen Stortingets kommunalkomite ta initiativ til å bedre bostøtten. Mange år med manglende indeksjusteringer har ført til at flere tusen økonomisk svakstilte husholdninger har falt ut av ordningen. - Disse gruppene må løftes inn i bostøtten igjen, sa daglig leder Lars Aasen.
.

Ledig stilling som studentmedarbeider

• mandag 23 oktober, 2017 - 14:09

Ledig stilling som studentmedarbeiderLeieboerforeningen søker etter to-tre nye studentmedarbeidere som kan jobbe én til to dager i uken fra januar 2018, og som er fleksible til å trå til ekstra ved behov.

Statsbudsjettet og Husbanken

• fredag 20 oktober, 2017 - 11:29

Statsbudsjettet og HusbankenRegjeringen la fram sitt forslag til statsbudsjett 12. oktober. Her er en oversikt over hva budsjettforslaget betyr for Husbankens ansvarsområder i 2018.

Medlemsundersøkelse 2017

• tirsdag 17 oktober, 2017 - 15:48

Medlemsundersøkelse 2017Leieboerforeningen har i dag sendt ut en medlemsundersøkelse til de mer enn 3500 medlemmene som er er registret med en epostadresse. Tre av deltakerne som svarer på undersøkelsen kan vinne et gavekort på kr 1000,-.

Leieboere kjemper mot eiendomsgigant

• tirsdag 17 oktober, 2017 - 10:32

Leieboere kjemper mot eiendomsgigantLeieboere i en bygård i Oslo har gått til kamp mot eiendomsgiganten Fredensborg. Med loven i hånd kjemper de for å bli eiere av leilighetene de bor i. – Det er på tide at loven kommer til anvendelse igjen. I dag støvsuger store aktører som Fredensborg Oslo for bygårder, sier Trine-Lise Gjesdal.

Har vi behov for en smartere boligpolitikk?

• søndag 01 oktober, 2017 - 13:02

Har vi behov for en smartere boligpolitikk?Målsettingen i norsk boligpolitikk er at alle skal bo godt og trygt. Samtidig har vi overlatt boligsforsyningen til markedet som åpenbart ikke løser alle utfordringene. I en nylig utkommet bok på Universitetsforlaget drøfter forsker Kim Astrup om vi med en smartere styring av boligpolitikken kan legge til rette tilpasse de boligsosiale virkemidlene bedre. Her er noen utdrag fra boka.