Artikler fra: oktober 2016

Beboere i bokollektiv kan søke bostøtte fra 1. november

Beboere i bokollektiv kan søke bostøtte fra 1. novemberStortinget har fulgt opp regjeringens forslag om å endre bostøtteloven. Endringen gjør det mulig for vanskeligstilte beboere i bokollektiv å motta bostøtte. Endringen trer i kraft fra 1. november 2016.

Ikke-kommersielle utleieboliger i Oslo?

Ikke-kommersielle utleieboliger i Oslo? Arkitektnytt skriver i dag at byråd for byutvikling i Oslo, Hanna E. Marcussen (MDG), jobber med en pilot for bygging av ikke-kommersielle utleieboliger. Tanken bak dette prosjektet er at vi ønsker å beholde et mangfold i byen. Da trenger vi en tredje sektor, mellom sosial boligbygging og markedet, sier byråd for byutvikling, Hanna E. Marcussen til Arkitektnytt.

Godt bomiljø med "samvirke" modellen på Sagene

Godt bomiljø med Bo og nærmiljøteamene, Sagene kultur- og aktivitetssenter og Sagene internasjonale og flerkulturelle frivillighetssentral er nominert til Statens pris for boligsosialt arbeid 2016, for bydelens arbeid med å skape et trygt og godt lokalmiljø.

8700 må tilbakebetale for mye bostøtte

8700 må tilbakebetale for mye bostøtte8700 personer fikk utbetalt til sammen 197 millioner kroner mer i bostøtte enn de hadde krav på i 2015. Nå får de varsel fra Husbanken om at pengene kreves tilbake.

Utleiegigant med uredelig praksis

Utleiegigant med uredelig praksisFredensborg oppgir én pris i annonsene og en annen på visning. Forbrukerombudet og Leieboerforeningen er svært kritiske til prakisen.