Opptak fra årsmøte/årsmøtedebatten

Interessert i hva som skjedde på årsmøte 20 mai 2014?

• Opptak fra årsmøte/årsmøtedebatten
    Styreleder Therese Ustvedt og daglig leder Lars Aasen.

Dagsorden:

1. kl 17:30: Årsmøte i Leieboerforeningen.
  2. kl 18:30: Presentasjon og visning av dokumentarfilm "Bolig: Hjem eller vare" (om husleieregulering)
  3. kl 19:00: Boligdebatt: Ny renessanse for leieboligen.
    Med Per Jæger, Esben Svalastog, Christian Dreyer og Lars Aasen

Sendingene vises i vinduet under.

1. Årsmøte

2. Dokumentarfilm  "Bolig: Hjem eller vare?"

- Om beboere i tidligere husleieregulerte boliger.

2. Diskusjon etter visning av "Bolig: Hjem eller vare?"

3. Boligdebatt: Ny renessanse for leieboligen.

Boligpolitikk takk Leieboerforeningen har lenge etterlyst et større fokus på boligpolitikk i valgkampen, og i år ser vi resultater av vårt arbeid i Oslo – boligpolitikk er endelig på dagsorden og begreper som sosial boligpolitikk, gjengs leie, tredje boligsektor, medvirkning, innelåsningseffekter og fattigdomsfelle diskuteres hyppig blant våre folkevalgte. Fram mot valget slipper vi våre folkevalgte til orde - og til slutt gjør vi opp status og forteller deg hvilket parti som har den beste boligpolitikken for leieboerne i hovedstaden.

Politikerpreik - samleside Gjennom sommeren har Leieboerforeningen under overskriften Politikerpreik snakket med alle partiene. Målet har vært å bli litt klokere på partienes boligpolitikk og leiesektoren spesielt. Her har vi samlet alle videoene. God fornøyelse.

Politikerpreik volum 9: Høgre Høgre er regjeringspartiet med stor R. Med både statsministeren og bustadminister Sanner har Høgre stor innflytelse på bustadpolitikken vår. Høgre har også eit stort engasjement for bustadpolitikk, og eit gjennomarbeida program. Vi har møtt Mudassa Kapur frå Kommunalkomiteen for å snakke om eigarlinja, leigebuarar og den frie marknaden.

Politikerpreik volum 8: Kristeleg Folkeparti Kristeleg folkeparti er eit verdibasert parti med hjarte for samfunnets svake. Vi har møtt stortingsrepresentant Geir Toskedal for å snakke om den vanskelege bustadmarknaden, og vi møtte ein folkevalgt som var åpen for å sjå ting frå fleire vinklar.

Politikerpreik volum 7: Raudt Raudt er ein av årets store snakkisar i valgkampen. Partiet ligg an til å gjere sitt beste valg nokonsinne, og ein plass på Stortinget er innan rekkjevidde. Men vil partiet dra oss baklengs inn i framtida og reversere gjere oss alle til kommunale leigebuarar, eller? Vi har tatt ein prat med Bjørnar Moxnes, partileiar i Raudt.