Medlemskontingent 2014

• Publisert: tirsdag 07 januar, 2014 - 09:48
  • Skrevet av:
  • Stikkord: LbF-nytt

Medlemskontingenten for 2014 sendes ut i månedsskiftet januar/februar. Frist for betaling er 28 februar 2014. De som ikke har betalt innen fristen vil ikke lenger kunne benytte våre juridiske eller øvrige medlemstjenester, og innlogging til nettsidene blir stengt.

Har du flyttet det siste året kan du sende oss en mail eller selv endre dette på våre nettsider her.

Medlemmer som er registrert med epostadresse vil motta innmeldingsgiro pr epost, med mindre du har varslet oss om at du ønsker den pr post. Du kan også selv endre under din profil på våre nettsider fra og med uke 14.

Nytt medlemssystem
Leieboerforeningen fikk i november i fjor nytt medlemssystem. Alle medlemmer har dermed også fått nytt medlemsnummer/brukernavn og nytt passord for innlogging. Dersom du tidligere har registrert din epostadresse, kan du benytte funksjonen Glemt passord for å få tilsendt nytt brukernavn/passord. Klikk her for å gå til innlogging og klikk på Glemt passord. Her kan du skrive inn epostadressen og du vil få sendt medlemsnr og passord til din mailadresse.

Kontakt Leieboerforeningen hvis du trenger mer hjelp.

Ansvar for snørydding og strøing på vinteren Leieboerforeningen har fått en rekke henvendelser i vinter med spørsmål om hvem som er ansvarlig for å strø fortauet og indre gårdsrom, og fra folk som ikke kommer seg ut av sin egen bolig fordi det ikke er strødd eller ryddet snø. Vi har sett nærmere på bestemmelsene om dette

Oppsigelse ved epost - gyldig eller ikke? Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) mener at oppsigelse av leieforhold skal skje skriftlig ved brev. En oppsigelse pr epost er ikke tilstrekkelig og det vil være nødvendig med en lovendring for at en epostoppsigelse skal være gyldig. Samtidig presiserer departementet at en domstol kan komme til et annet resultat. Inntil en domstol tar stilling til dette er det derfor fortsatt uklart om en oppsigelse pr epost er gyldig eller ikke. KMDs uttalelse er likevel viktig.

Leieboerforeningen med ny styreleiar 19. mai avholdt Leieboerforeninga årsmøte på Håndverkeren kurs- og konferansesenter i Oslo. Val-komiteens leiar Christian Hellevang gjorde greie for komiteens innstilling, og meldte at styreleiar og nestleiar på eiga hand hadde ytra ønske om å bytte plass.

Årsmøte 2015 og boligdebatt Leieboerforeningens ordinære årsmøte er 19. mai kl 17:30 på Håndverkeren Kurs- og Konferansesenter i Oslo (Sangerhallen), Rosenkrantzgate 7 (ved Hotel Bristol). Etter årsmøte følger LbF-debatten som er åpen for gratis og åpen for alle.