Julestengt - men ikke helt

Foto: freestocks.org Wikimedia CC--BY-SA 4,0

Leieboerforeningen holder stengt i romjula. Men du finner mye nyttig på våre hjemmesider.

• Publisert: tirsdag 22 desember, 2020 - 08:48
  • Skrevet av: Red

Selv om jula for de fleste av oss er en stille og hyggelig tid, vet vi av erfaring at kan oppstå utfordringer i leieforhold når som helst på året. Som medlem får du bistand av våre juridiske konsulenter. Selv om vi holder stengt i jula, er det smart å sende inn henvendelser når de dukker opp.  Da kommer du inn i vårt køsystem og blir besvart raskere når vi åpner igjen 4. januar 2021. Husk at du må være logget inn på MIN SIDE for å kunne sende juridiske henvendelser. Er du ikke medlem, ordner du dette på 2-3 minutter ved å velge betaling med kort

Leieboerforeningen får nye hjemmesider, nytt medlemsregister og ny betalingsløsning i januar 2021. Vi gleder oss til å lansere dette og tror du som medlem vil ha stor nytte av dette. På nyåret oppretter vi også et prøveprosjekt hvor man kan tegne abonnement for kr 100 og i en måned ha tilgang til logge inn og laste ned alt vi har av dokumentasjon, artikler, håndbok, leiekontrakt mv.  - men uten å kunne få personlig juridisk rådgivning.

Vi styrker også vår juridiske bemanning i 2021 slik at vi skal kunne ta unna flere henvendelser. I 2020 fikk vi 1 800 nye medlemmer, og mange melder seg inn fordi de trenger vår hjelp.

Boligpolitisk har Leieboerforeningen oppnådd store resultater i 2020. Husleietvistutvalget blir en nasjonal orning, Regjeringen utreder lengere minstetid i leieavkontrakter, det kommer en ny boligsosial lov for kommunene, Husbanken skal finansiere flere utleieboliger og gjennom regjeringens strategi for boligsosiale politikk vil leiesektoren få økt politisk oppmerksomhet de neste årene. Dette er ekstremt viktig og noe Leieboerforeningen har jobbet for lenge.Vi gleder oss til 2021.

Vi ønsker alle våre medlemmer og andre leieboere en god jul.