Årsmøte og foredrag om muggproblemer

Biolog Ingeborg Bjorvand Engh hos Mycoteam vet alt som er verdt å vite om mugg og inneklima. Noe av denne kunnskapen deler hun med oss på Leieboerforeningens årsmøte 15. mai.

Leieboerforeningen holder årsmøte 15. mai. Etter årsmøte vil en av Norges fremste eksperter på mugg fortelle oss mer om hva som er farlig og ufarlig og hva du bør vite om mugg i boligen.

Årsmøte gjennomføres tirsdag 15. mai kl. 17:30 i Frivillighet Norges kurslokaler i Oslo. Årsmøte er Leieboerforeningens høyeste organ og det er her medlemmene i foreningen får et bredere innblikk i foreningens arbeid og hva som er planene fremover. På årsmøtet gjennomgår styret hva foreningen har jobbet med det siste året og hva styret ønsker å prioritere i tida fremover. Regnskapet til foreningen skal godkjennes og forslag skal drøftes og behandles. I tillegg skal det velges nye representanter til styret og kontroll- og valgkomiteen. Vi vil også gjennomgå noen av funnen fra vår medlemsundersøkelse høsten 2017.

Etter årsmøtet, kl 18:30, åpner vi dørene for et nyttig og spennende foredrag om mugg- og inneklima. Vi har fått med oss en av Norges absolutt fremste ekspert innen feltet, Dr. Ingeborg Bjorvand Engh i Mycoteam. Engh har doktorgrad i biologi og er ekspert på muggsopp og inneklima. Se video under

Leieboerforeningens advokatfullmektig Øystein Gisvold Rennesund vil gå gjennom de rettslige sidene ved muggrelaterte problemer i boliger. Rennesund jobber også til daglig med å utarbeide tilstandsrapporter i leieboliger på oppdrag for Oslo kommune.

På møtet vil Leieboerforeningen og Mycoteam også lansere et nytt medlemstilbud. Gjennom dette tilbudet vil våre medlemmer på en  enkel og rimelig måte kunne få slått fast om man er eksponert for mugg og mulige helseproblemer i boligen. Vi tror dette kan bli et etterspurt medlemstilbud. I den kalde årstiden er opptil en av tre henvendelser til Leieboerforeningen relatert til mugg og dårlig inneklima, og i en situasjon kan en rapport fra det uavhengige rådgivningsselskapet Mycoteams bli et viktig kort for leieboer.

Les mer om årsmøtet her.

Se også intervju med Ingeborg Bjorvand Eng under: