Politikerpreik volum 6: Sosialistisk Venstreparti

Med sine sju stortingsrepresentantar er SV Stortingets nest minste parti. SVs bustadpolitikk derimot, er omfattande og detaljert. Vi har tatt ein prat med avtroppande stortingsrepresentant Snorre Valen.

I SVs program finn vi radikale tiltak for å demme opp for bustadspekulasjon og for å gi fleire innpass på bustadmarknaden. Meir skattlegging av sekundærbustadar, styrking av Husbanken, ikkje-kommersielle utleigebustadar og prisregulerte eigebustadar er nokre av tiltaka SV vil jobbe for.

Dette programmet er jo ein smule gammaldags, og vi har spurt Snorre Valen om det verkeleg er så ille at bustadpolitikken må snu 180 grader rundt og gå tilbake til etterkrigstida. Er ikkje det litt gamaldags?

- Nokre av forslaga våre handlar om å ta tilbake meir politisk styring over bustadmarknaden, mens andre forslag er heilt nye. Noreg har ein av dei minst regulerte bustadmarknadane, og det er på tide å snu denne utviklinga. Det er ikkje gamaldags, men det er slik vi vil byggje ein moderne politikk som sikrar betre fordeling, ein meir stabil bustadmarknad og betre moglegheiter for unge til å kome seg inn på bustadmarknaden.

SV ønsker å stanse bustadspekulasjon. Det å tene pengar på bustadsalg er nedfelt i den norske "folkesjela". Men SV meinar sjølve at dei er det einaste partiet som følger opp det nærast samstemte rådet frå norske økonomar om å skattlegge bustad hardare. Dette vil SV gjere for å skape ein meir stabil og rettvis bustadmarknad. Det gjeld særleg fordelane ved å eige sekundærbustadar – SV ønsker å dreie investeringar over frå bustad til andre og meir produktive næringar som skapar arbeidsplassar.

SV sin retro bustadpolitikk ligg på mange område tett opp mot Leieboerforeningens bustadpolitiske plattform, og scorar høgt på lista vår. Men om du vil vite om du bør gi stemma di til SV eller eit av dei andre partia som i desse dagar er på friarferd, må du følge med vidare på vår uhøgtidelege partianalyse, Politikerpreik.

Sjå dei andre videoane her

Politikerpreik volum 1: Miljøpartiet
Politikerpreik volum 2: Senterpartiet