For deg som vil vite mer om internasjonal leiepolitikk

Global Tenant er den internasjonale leieboerbevegelsen sitt boligmagasin. Global Tenant kommer tre-fire ganger i året og har interessante og nyttige artikler om bolig- og leiepolitikk fra hele verden. Magasinet utkommer på engelsk, fransk og russisk.

• Publisert: fredag 05 mai, 2017 - 12:22
  • Skrevet av: Red

I siste utgave er det en nyttig oversikt over land og byer som har utfordringer knyttet til Airbnb, daglig leder I Leieboerforeningen skriver om norsk boligpolitikk, det er reportasjer fra Stockholm, Berlin, Catalonia, Australia, Russland, Social housing festival i Amsterdam og mye mer.

Leieboerforeningen og IUT
Leieboerforeningen sitter i styret i IUT - International Union of Tenants. IUT ble stiftet i Zürich i 1926 og formålet er å ivareta og bedre leieboeres interesser. Organisasjonen har 69 medlemmer fra 46 land. Hovedkontoret ligger i Stockholm, og et mindre lobbykontor er lokalisert i Brüssel. IUT har konsultativ status i FNs komité for økonomiske- og sosiale saker, og møter også i Europa-parlamentet. IUT er ansvarlige for nettstedet www.iut.nu som inneholder omfattende informasjon om boligsektoren i medlemslandene og aktuelle boligpolitiske spørsmål.

• Siste utgave av Global Tenant kan du laste ned her.
  • Tidligere utgaver av Global Tenant finner du her