Gunstig tilbud på medlemskap

• Skrevet av: Red
  • Stikkord: LbF-nytt

• Gunstig tilbud på medlemskap

Melder du deg inn i Leieboerforeningen nå får du en god deal.

Alle som melder seg inn og betaler medlemskap nå får et medlemskap som gjelder helt fram til 1. mars 2016. Det gir en bra rabatt på medlemskapet som avtar frem til mars neste år.

Å være medlem i Leieboerforeningen er heller ikke dyrt. Et normalmedlemskap koster kr 350 eller i underkant av 30 kroner pr måned (det samme som et brød koster i butikken). Er du student koster det litt mer enn 15 kroner pr mnd eller mindre enn en brus.

Som medlem kan du benytte oss gjennom hele leieforholdet - ikke bare når det oppstår tvister. Det betyr at du kan få veiledning i hvordan du kan være en smart leieboer.

Les mer om medlemsfordeler og meld deg inn her

Ansvar for snørydding og strøing på vinteren Leieboerforeningen har fått en rekke henvendelser i vinter med spørsmål om hvem som er ansvarlig for å strø fortauet og indre gårdsrom, og fra folk som ikke kommer seg ut av sin egen bolig fordi det ikke er strødd eller ryddet snø. Vi har sett nærmere på bestemmelsene om dette

Oppsigelse ved epost - gyldig eller ikke? Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) mener at oppsigelse av leieforhold skal skje skriftlig ved brev. En oppsigelse pr epost er ikke tilstrekkelig og det vil være nødvendig med en lovendring for at en epostoppsigelse skal være gyldig. Samtidig presiserer departementet at en domstol kan komme til et annet resultat. Inntil en domstol tar stilling til dette er det derfor fortsatt uklart om en oppsigelse pr epost er gyldig eller ikke. KMDs uttalelse er likevel viktig.

Leieboerforeningen med ny styreleiar 19. mai avholdt Leieboerforeninga årsmøte på Håndverkeren kurs- og konferansesenter i Oslo. Val-komiteens leiar Christian Hellevang gjorde greie for komiteens innstilling, og meldte at styreleiar og nestleiar på eiga hand hadde ytra ønske om å bytte plass.

Årsmøte 2015 og boligdebatt Leieboerforeningens ordinære årsmøte er 19. mai kl 17:30 på Håndverkeren Kurs- og Konferansesenter i Oslo (Sangerhallen), Rosenkrantzgate 7 (ved Hotel Bristol). Etter årsmøte følger LbF-debatten som er åpen for gratis og åpen for alle.